20 Ocak 2014 Pazartesi

Septoplasti Günlükleri (Septum Deviasyonu)

Evet, internette çok fazla araştırdım fakat septoplasti ameliyatı ile ilgili birincil ağızdan yazılmış çok az yazı olduğunu gördüm. Aslına bakarsanız Ekşi Sözlük'te fazlasıyla mevcut fakat çoğu kişi için blog ve direkt olarak bir web sitesinde yazılan bu tarz yazılar daha kayda değer oluyor. O yüzden ben, başımdan geçenleri anlatmak istedim. Yaklaşık 4 gün önce oldum ameliyatı.

Ameliyat Öncesi
Ameliyatın bir kaç gün öncesinde kan testi yapıldı ve genel anestezi için uygun olduğum sonucuna varıldı. Ameliyat gününü perşembe sabahı saat 8'de yapılacak şekilde planladık. Ben 7:30'da hastaneye giriş yaptım. Geceden itibaren bir şey yemememi söyledikleri için en son gece 11'de yemek yemiştim ve o yüzden açtım. 8'de damar yolu açıldı. Bir tane önlük verildi, onu giydim. Bir kaç iğne yapıldı ve akabinde ameliyathaneye alındım. İçerisi soğuktu. Ki bu durum ilerde büyük bir sıkıntı yaratacaktı, onu yazının devamında belirteceğim. Her neyse, 5 ya da 6 kişilik bir ekip vardı ameliyathanede. Fakat doktorum yoktu. Doktoru sordum, gelecek dediler. Şimdi seni uyutacağız dedi, tamam dedim. 2-3 saniye sonra gittim zaten.

Ameliyat Sonrası
Gözümü bir odada açtım demek isterdim fakat açamadım. Bilincim yerine geldi, gözlerimi açmakta çok zorlandım. Yaklaşık bir yarım saat kadar gözlerimi açamadım. Sürekli olarak üşüme hissi vardı, bu his de yaklaşık 20-30 dakika içinde kayboldu. Burnumda ise acı hissediyordum. Neyse ki anında ağrı kesici yaptılar ve o acı da bir an önce yok oldu. Ameliyat yaklaşık 1 saat sürmüş ve ben ameliyat bittikten 10 dakika kadar sonra uyanmışım.

Uyandığımda ağzım ve dudaklarım kuruydu. Su istedim, 6 saat beklemem gerektiğini söylediler. Tampon çok fazla rahatsız ediyordu. Ağzımdan nefes almak da tam bir işkenceydi. Normalde ben son 2 yıldır ağzımdan nefes almaya çok alışmıştım ama ameliyattan önceki 3 haftalık dilimde sürekli olarak Iliadin kullandığım için burnum hep açıktı ve burundan nefes almaya alışmıştım. O yüzden bir anda tekrar ağza dönmek zor oldu. Bir de boğazım şişmişti. Çok pis boğazım acıyordu. Bunun sebebi de ameliyathanenin buz gibi olması ve benim orada sürekli olarak ağzımdan nefes almamdı.

Gün içinde ara ara uyudum. Fakat öyle bir şey ki, ağzımdan nefes alırken sürekli kendi çıkarttığım sesten ötürü uyanıyordum. Garip bir şey. Bu arada burnum ara ara kanıyordu. Kanı temizliyorum tekrar ufak bir dış tampon daha yapıyordum. İlk bu şekilde geçildi. Gece hiç uyuyamadım. Ve ertesi gün taburcu olana kadar hiçbir şey yemedim. Yiyemedim. Bir de ilk güne dair söylemem gereken şey, kusma olacak. 3 kez kustum. İlki sadece kandı. Ameliyatta yuttuğum kanlar.

2. Gün
Pek fazla uyuyamadığım için feci bir uykusuzluğum vardı. Sabaha kadar serum yediğim için açlığım da yoktu. Kanamalar neredeyse yok olmuştu fakat bu kez daha büyük bir sorun ortaya çıktı. Boğazımdaki şişlik sadece boğazımla kalmadı, akut farenjit olduğum için burnum da akmaya başladı. Evet. Tamponlu burunla bir de grip oldum. Tamponların ortasında ufak bir delik var, normalde oradan az da olsa nefes alınıyor ama ben alamadım grip olduğum için. Çok sıkıntılı bir durumdu gerçekten.

Taburcu olduktan sonra evde biraz daha rahat ettim. Hem serum yemeyince nedense kendimi daha dinç hissettim. Gece ise biraz erken uyudum, bir an önce sabah olsun istiyordum. Çünkü hastaneye gidip tamponları aldıracaktık. 2. güne dair özel olarak söyleyebileceğim bir şey yok. Kanama yoktu, grip akıntsı oldu bende sadece.

3. Gün - Tamponların Alınması
Sabah erkenden uyandım, hafif bir kahvaltıdan sonra yola koyulduk. Hastane bizim eve arabayla 2 saatlik mesafede olduğu için yine erken çıktık yola. Hastanede biraz bekledikten sonra ameliyattan çıkan doktor direkt olarak beni muayeneye aldı. İlk olarak burnuma baktığında grip olduğumu fark etti. Bir alet ile burnumu temizledi. Akabinde 5-6 saniyelik bir işlemle tamponları çıkarttı. Bu işlemin çok acısız olduğu yazıyordu etrafta. Hakikaten öyleymiş. Saniyelik bir acı oluyor, onun dışında hiçbir şey yok. Çok rahattı. Doktor bey grip olmamdan ötürü olsa gerek, pamuk ile geçici bir tampon yaptı. Eve dönene kadar takmam için ve bir de burun gargarası formülü yazdı. 1 bardak suya 1 kaşık tuz ve yarım kaşık karbonat ile 6 saatte bir burnuma gargara yapmamı söyledi.

Kaş'a geldiğimde formülü hazırladım ve uyguladım. Her seferinde burnum daha da kötü tıkandı desem yeridir. Grip işte... Tek derdim grip. 3 adet de hap yazmış, onları aldım. Grip olmamdan ötürü bir de üzerine Theraflu Forte ekledik, 4 oldu. Tamponların çıkmasıyla birlikte müthiş bir rahatlama geldi. Fakat yine de burnum açılmadı. Bunun sebebi de yine grip tabii... Gece yine ağzımdan nefes alarak uyuduğum için pek bir keyif alamadım.

4. Gün
Yani bugün. Daha iyiyim. Burnumdaki akıntı ve tıkanlıklıkta bariz bir azalma var. Ara ara sümkürüyorum ama yine de bir kanama gerçekleşmedi. Ameliyat sonrasında hiç gerçek bir kanama olmadı. Ara ara ilk sızıntı şeklinde oldu o kadar. Şu an gayet rahatım. Bir kaç güne kadar tamamen burnumun iyileşeceğine inanıyorum.

Yazı devam edecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder