26 Şubat 2012 Pazar

Web Tasarım Üzerine

Daha önce bu konuda bir yazı yazmış ve web tasarım işine tekrar geri dönüş yapacağımı söylemiştim. Son dönemde bu branştan elimi ayağımı çekmiş olmama rağmen güzel iş yaptım diyebilirim. Pek geniş olmayan ancak oldukça kullanışlı bir bilgi birikimim olduğunu düşünüyorum bu alanda. Lise 1'de ilgilenmeye başlamıştım bu iş ile ve fazlasıyla görüyorum faydasını.

Kaş Aydın Haber'in yeni hali. Joomla
kullandım yine.
Bu yaz beş tane web sitesi tasarımı yaptım. Kaş'ta yavaştan ismim ön plana çıkmaya başladı ve kulaktan kulağa benim bu işi düzgün bir biçimde yaptığım yayılmaya başladı. Yaz öncesinde basit bir hesap yapmıştım, eğer 3 ay bir işte çalışırsam kazanacağım maksimum para 2 bin 400 lira olacaktı. Ben ne yaptım? Sadece web sitesi yaparak 3 ay boyunca tatil yapıp, cebime de kendimi geçindirecek kadar para koydum. Fena olmadı. Eşe dosta site yaptığım için çoğu zaman ucuza yaptım ama olsun. Yine aynı şekilde ucuza yapmaya devam edeceğim.

Teras Restaurant için basit bir HTML
template kullandım.
Aslına bakarsanız olay çok basit. Web tasarım işi oldukça basit bir şey. Zaten direkt olarak bu konuda bir lisans eğitimi alabileceğiniz bir bölümün olmayışının sebeplerinden biri de bu olsa gerek. Basit ve evde kendi başımıza öğrenebileceğiniz bir şey web tasarım. Hiçbir şey bilmiyorsanız bile bir çok hazır sistem ve yazılım mevcut. Ben şu ana kadar yaptığım tüm sitelerde hazır sistemler kullanıyorum. Neden? Çünkü kendim bir sistem yazabilecek web programlama birikimine sahip değilim. Ancak hazır yazılmış sistemleri düzenlemek ve kendime uyarlamak konusunda oldukça başarılıyım. Bu sayede bu işi yapabiliyorum zaten.

Çalışkan Çiçekçilik'te ilk defa OpenCart
kullandım ve gerçekten çalışıyor.
Her neyse. Şu sıralar yine bir kaç web sitesi işi ile meşgul olmaya başladım. İlk olarak Kaş Aydın Haber'in sitesini yeniledim. Benim daha önce yapmış olduğum tasarımın amına koymuş matbaada çalışan çocuk. Bu yüzden yenisini tasarlamak mecburiyetinde kaldım. Fena da olmadı hani... Bunun dışında Seyretli.com ve Kasdogapark.com'un tasarımlarını yapacağım. Henüz bunlara başlamadım. Yarın Nazilli'ye gidiyorum. Muhtemelen bu projelerin startını Nazilli'de vereceğim. Bunların yanı sıra Doğu ile yeni bir proje yapmayı düşünüyorum. Türkiye'nin ilk ve tek otomobil inceleme ve haber portalı'nı açacağız. Arabalara videolu incelemeler falan bile yapacağız, eğer siteyi açabilirsek tabii ki. Açarız diye düşünüyorum. Her şeyi denedim, bunu da deneyeceğimi düşünüyorum. Girişimci bir insan, bir şeylere girişmekten asla ve asla bıkmıyor. Ben de yaklaşık 6-7 yıldır  girişimcilik konusunda aşmış bitirmiş bir insan olduğum ve her işe bir yerlerden el atmayı becermiş olduğum için bu işi de deneyeceğimizi düşünüyorum. Hayırlısı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder