5 Temmuz 2009 Pazar

Dövme Yaptırmak


Sol ayak bileğime yaptırmayı düşündüğüm Gibson Les Paul'ün resmi.

Aslında hoş olur. Ama düşünüyorum da, ömrün boyunca üzerinde taşıyacağın bir motif. Asla silinmeyecek, aslında silebiliyorlarmış ama mutlaka bir iz kalıyor ve deri asla eskisi gibi olamıyormuş. O yüzden sildirme olayını bir kere baştan kafamdan attım. Öyle bir dövme olmalı ki, tüm hayatım boyunca asla sıkılmayacağım, asla vazgeçmeyeceğim, asla bu motife olan ilgimden bir azalma kaybetmeyeceğim bir şey olmalı. Şu an kafamda bir Gibson Les Paul çizdirmek var. Tam olarak nereye çizileceğine de karar verdim, eğer olursa; sol ayak bileğime yaptıracağım. Bizim bir öğretmende vardı, sağ ayak bileğinde ve hoş duruyordu. Ufak bir dövmeydi onunki. Benimkinin boyutları da 5x10 cm falan olacak.Belki en olarak biraz daha ufak olabilir. Şimdi kafamdaki soru işaretlerini ve internette yaptığım araştırma sonuçlarından hareketle bu sorular cevaplarını yazmak istiyorum.

Neden dövme yaptırmak istiyorum?
Aslında bu sorunun cevabını tam olarak bilmiyorum. Şu an sadece bunun bir anlık heves olmamamasını diliyorum.

Dövme yaptıracağım yer kaliteli ve temiz mi?
Bunu da tam olarak bilmiyorum. Adamın söylediğine göre temizmiş, zaten kendi dükkanı herifin, "pis bir ortamda yapıyorum" diyecek hali yok. Bazı forumlara sordum bu soruyu, yani bir dövmecinin kaliteli ve temiz bir dövmeci olduğunu nasıl anlarım diye. Bakalım, cevap bekliyorum. Çok merak edeniniz olursa bu cevabı, bir şekilde bana ulaşabilir.

Dövmeyi beğenmezsem ne olacak?
Ne olacak diye bir şey yok. Dövmeyi yaptırdığım fiyatın 4-5 katı bir fiyata sildirme olanağı var. Fakat dediğim gibi, dövme silindikten sonra mutlaka bir iz kalıyor ve deri asla eskisi gibi olmuyor. Bir de şöyle bir şey var. Yani sonuçta ömrün boyunca taşıyacağın bir şey bu, iyi düşünmen lazım. Dövme yaptırdıktan sonra muhtemelen çok iyi düşünmüş olacağım için dövmeyi yaptırdıktan sonra pişmanlık duyacağımı veya sildirmek isteyeceğimi sanmıyorum.

Dövme yaptırırken çok acı hisseder miyim?
İlk olarak karıncalanma ardından biraz sızı şeklinde acı hissediliyormuş. Ama bu 10 dakika sonra hafiften keyif vermeye başlayan bir acı oluyormuş .Hatta bu acıyı tekrar yaşamak için tekrar tekrar dövme yaptıranlar bile varmış. Asıl acı veren dövme sırasında belli aralıklarla peçeteyle derinin silinmesi. O biraz gıcık ediyormuş. Onun dışında bir şey yokmuş. Kalkan'daki dövmeci uyuşturarak yaptığını söyledi. Ama pek önermiyorlar uyuşturmayı. O keyfi almak gerekiyormuş =)

Dövmenin maliyeti nedir?
Ömürlük bir şey olduğu için aslında güzel yapılması daha önemli geliyor maddiyattan. Ama tabii kaç para olduğunu da bilmek lazım. Tahminen benim yaptıracağım dövme 100, taş çatlasa 150 lira falan olur. Hadi taşı biraz daha çatlatalım, 200 lira. Değer mi? Değer sanırım. Düzgün yapıldıktan sonra, değer...

Dövme yaptırdıktan sonra nelere dikkat edilmelidir?
Vallahi dövmeden sonra 1-2 hafta su ile teması pek hoş görmüyorlar. Ama ödüllü bir dövme sanatçısı her gün temiz su ile temizlenmesinin çok yararlı olduğundan falan bahsetmiş. Ayrıca UzmanTv'deki herif de öneriyor. Ama deniz suyu kesinlikle önerilmiyor. Bunun yanında güneş de pek önerilmiyor. Güneş hem dövmenin renginin solmasına yol açıyor hem de cildi tahriş ediyor. O yüzden yaz aylarında değil mümkün olduğunca biraz daha güneşsiz aylarda yaptırmak mantıklı. Ama soğuk havada da cilt biraz daha fazla hassas olacağı için acı durumu da biraz daha artıyormuş. Bir de krem varmış. Günde 3-4 kez sürüyormuşuz onu da.

20-30 yıl sonra dövmenin durumu ne olacak?
Evet, bu da sakat bir durum. İlerde vücutta oluşacak deformasyonlar sonucu dövmede oluşacak şekil değişiklikleri sıkıntı yaratabilir. Bunun yanında renklerde de bazı solmalar olabiliyormuş. Sanırım böyle durumlarda dövmenin üstünden geçme ve yenileme durumu oluyor. Hatta bazı dövmeciler bedavaya yenileme garantisi veriyormuş.

Dövme cilt kanseri yapar mı?
Kullanılan aletlerden kaynaklanan bazı cilt problemleri olabilirmiş. Bunun nedeni de temizlik durumu. Temizlik düzgün yapılırsa bir problem olma ihtimali çok düşükmüş.

Dövme İslamiyet açısından bir problem yaratıyor mu?
Gusül abdesti konusunda bir sıkıntı yok. Derinin altına yapılan bir işlem sonuçta. Fakat şöyle bir şey varmış; Allah'ın verdiği bedene bir daha telafisi olmayan bir hasar verildiği için bir sakatlık yapabiliyormuş. Bu durum estetik ameliyatlar ile hemen hemen aynı kapıya çıkıyor aslında ama hangisi daha fazla günahtır orasını bilemiyorum.

Enes nasıl bir dövme yaptırmak istiyor?
Harry Kewell dövmesi yaptıracakmış. Özenti herif.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder