27 Temmuz 2009 Pazartesi

Onitsuka Tiger In, Converse Out

Her geçen gün farklı farklı ürünler, özellikle giyim sektöründe moda haline geliyor ve hemen hemen herkes tarafından kullanılmaya başlanıyor. Özellikle ayakkabı sektöründe bu durum tavan yapmış durumda. Yaptığım ufak bir araştırma sonrasında her 2-3 yılda bir farklı ayakkabı modellerinin, benimde içinde bulunduğum genç nesil tarafından tutulmaya başlandığını ve hemen hemen her gencin bu ayakkabıdan en az bir tane bulundurduğunu gördüm. Evet...

2-3 sene önce başlayan Converse akımı gerçekten olağanüstüydü. Sanırım en az bir 20-30 yıl kadardır piyasada olan Converse isimli ayakkabı ve o isimle özdeşleşmiş ayakkabı modeli, 20-30 yıldır bu piyasada varken son dönemde olağanüstü bir patlama yaşadı. Converse akımının bu denli büyük patlama yapmasının sebebi aslında gayet açık. Bizim Türk gençliği, kendine özgü bir zevk profiline sahip olamıyor ne yazik ki. Bu yüzden de etrafında gördüğü ve kendine hoş gelen farklı bir tarzı benimsiyor ve "evet bende böyle olmalıyım" diyor. Ardından da taklit olayına başlıyor. Örnek aldığı şahsın ayağında 100 YTL'lik orjinal Converse var. Converse, çok basit bir şekilde imitasyonu üretilebilen, "bez parçası" diyebileceğimiz bir niteliğe sahip bir ayakkabı. İmitasyonları 25-30 YTL'ye gidiyor. Yani sonuç olarak maliyet açısından da pek sıkmıyor insanı. Aslında en mantıklısı imitasyon almak. Mesela ben öyle yapıyorum. Son 2 senedir Converse'ten başka ayakkabı giymemiş birisi olarak söylüyorum; 100 YTL orjinal Converse'e vereceğime, 25 YTL'den dört tane imitasyon Converse alırım. Evet... Bence bu daha mantıklı...

Neyse... Converse akımı sürerken, bir ara Vans modası ortaya çıktı. Yaklaşık 6-7 ay önce bu Vans takıntısının farkına varmış ve Converse'in veliahtı olarak Vans'ı görmüştüm. Fakat beklediğim şey olmadı ve Converse'in tahtına Vans değil Onitsuka Tiger oturdu.



Onitsuka Tiger ne ara kendini gösterdi ve ne ara moda oldu bilmiyorum. Ama etrafımda gördüğüm kadarıyla bir çok Onitsuka Tiger giyicisi var. İnternette ufak bir araştırma yaptım ve artık tiki ayakkabısı olarak kabul görmeye başlamış Onitsuka Tiger. Oysa ki 3 yıl öncesine kadar çok saygın bir konumdaydı, Kill Bill'de Uma Thurman'ın giydiği ayakkabıydı falan filan. Onitsuka Tiger'ın imitasyonları henüz Converse kadar yaygın bir şekilde görülmeye başlanmadı. Orjinalleri de Converse'in yanında ebesinin şeyi gibi. 170-180 YTL civarı bir fiyatla satılıyor. Bugün Gittigidiyor'da 50 YTL'ye orjinal olduğu iddia edilen Onitsuka Tiger'lar gördüm. Satıcı ayakkabıların fotoğraflarını da çekmiş ve gerçekten orjinal gibi duruyorlar...

Onitsuka Tiger'ın en önemli özelliği rahatlığıymış. Sanki ayağınızda yokmuş gibi, sanki bir patik giymişsiniz gibiymiş. Benim bir Onitsuka Tiger'ım olmadığı için mış-miş diye konuşuyorum. Ama almayı düşünüyorum. Gerçekten hoşuma gitti. Converse haricinde farklı bir ayakkabı giymek farklı bir deneyim olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder