7 Eylül 2011 Çarşamba

Özel Yetenek Sınavı Günlüğüm Vol. 1

Evet arkadaşlar. Üzerimden büyük bir yük kalktı. Geçtiğimiz gün Çanakkale 18 Mart Üniversitesi'nin Güzel Sanatlar Fakültesi'nde yer alan Plastik Sanatlar bölümünün Özel Yetenek Sınavları'na girdim. İçimde az da olsa bir umut var mıydı? Vardı.

Muğla'dan bir götüntü. Google'dan aldım
direkt ve gerçekten köy gibi.
5 Eylül sabahı saat 9:30'da yola çıktım. Sırasıyla Fethiye, Muğla, Aydın, İzmir'den geçtim ve son olarak Çanakkale'ye ulaştım. Daha önce bu güzergahtan en son 5 yıl önce gitmiştim ve az biraz hatırlıyorum onu da. Neyse, şu an ki izlenimlerimi söylemezsem olmaz. Fethiye, bilindik Fethiye, geçiyorum. Muğla... Bildiğin bizim Bezirgan gibi. Dağa çıkıyorsun ve çukurumsu bir alana kurulmuş bir şehir. Her taraf tarla dolu, ufak bir betonarme alan var o kadar. Köy gibi yer, hiç sevmedim. Aydın fena değildi. Niyeyse pek bir beğendim. Biraz daha derli toplu geldi ve Antalya'yı anımsattı bana. İzmir'e ise çok fena hayran kaldım. Yok böyle bir şehir, bildiğin metropol yahu. Ne güzel yermiş, yaşamak isterdim. Mahalle aralarından geçti otobüs, bir ara futbol oynayan çocuklar gördük mahalle arasında; hala var demek ki böyle çocuklar. Şaşırdım bayağı.

Google'a KYK yazınca bu oda resmi
çıkıyor ama alakası yoktu bizim odanın
bu fotoğraftakiyle.
Neyse. Gece 24:00 sularında Çanakkale'ye vardım ve KYK Yurtlarına giriş yaptım. Aslında bir otele rezervasyon yaptırmıştım ama sonradan planlar değişti ve KYK'ya geldim. Giriş yaptım, sikindirik bir oda verdiler. Ben otel kıvamında bir yer bekliyordum ama yok. Odada tuvalet falan hiçbir bok yok. Neyse, biraz uzanayım dedim. Zaten 15 saat yol çektiğim için uykum vardı ama gözüme uyku girmedi. Direkt toparlandım ve kalktım, kapıya gittim. Otele gitmeye karar vermiştim çünkü. Ancak salmadılar kapıdan. İmza attığım için sabaha kadar burada kalmam gerektiğini söylediler. Karnım da açtı bayağı. Aç aç yattım yıllar sonra. Evde bile her zaman yatmadan önce bir şeyler yerim. Yiyemedim burada. Neyse, zor da olsa uydum ve sabah 8:30'da uyandım.

Uyandığımda yapmam gereken çok şey vardı. İlk önce kahvaltı birincil ihtiyaç. Sonra bir kırtasiye bulup duralit almam gerekiyordu. Sonra da kampüsü ve sınava gireceğim yeri bulmam gerekiyordu. Sınav 10:30'da başlayacaktı. Hemen yola koyuldum tabii. Sabah bayağı aç olmama rağmen niyeyse yemek istemedi canım bir şeyler. Yolda takıldım biraz, insanlara yol sordum. Kampüsün yolunu öğrendim, atladım dolmuşlardan birine ve gittim kampüse.


Kampüs buydu. Bİraz kurak gibi ama
denize sıfır olması çok hoş.
Kampüs güzel geldi. Niyeyse Çanakkale'yi sevdim hafiften zaten de neyse... Öğrencilerin takıldığı bir alan vardı, orada kırtasiye varmış, daldım hemen tabii ben. Bir duralit, bir kaç tane de kalem aldım. 2B, 3B, H, 2H. Aldığım kalemler bunlardı. Her zaman ki klasik kalemliğim yanımdaydı, onun içine koydum kalemleri ve çıktım. Sırada sınava gireceğim yeri bulmak vardı. GSF'nin Yemekhanesi'nin yerini sordum kırtasiyede, tarif ettiler ve gittim. Sınav yeri kalabalıktı. Orada GSF Forum'dan arkadaş Hakan "grafimania" Çelebi'yi gördüm ve tanıdım hemen. KYK Yurt'unu o önermişti bana, gittim tabii hemen yanına. Kısa bir sohbet geçti aramızda, ardından sınav mekanlarımıza gitmek için ayrıldık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder