20 Mart 2012 Salı

LeBron James'e Methiye

Hayatımın her döneminde basketbola ilgili bir kişi olmuş olmama rağmen ilk defa son 5 aydır bu ilgili olma durumu en üst noktasına ulaştı. Her gün sabah oynanan maçların videolarını seyrediyorum, eğer saat uygunsa televizyondan maçı seyrediyorum. Çok sağlam bir maç oynanmışsa torrent ile indirim seyrediyorum. Bir şekilde takip ediyorum yani. Ve şu ana kadar LeBron James gibi bir adam görmedim henüz ve onu izlemek gerçekten büyük bir keyif.


Adamın yaptığı her şeyi büyük bir hayranlık ile izliyorum. Nerede şut atacağını, nerede pas vereceğini... Neyi nerede ne şekilde yapacağını bu kadar iyi ayarlayan bir adam olabilir mi? James her şeyi çok yerinde ve ayarında yapıyor. Bir çok kişi ile kıyaslanıyor ancak bence o en iyisi. Michael Jordan'ı hiç izlemedim hayatımda, bize ters geldi yaş bakımından onun oynadığı zamanlar. Ancak kesinlikle benim dönemimin en iyisi LeBron James.

Kobe ile kıyaslanıyor fakat ben bunu gerçekten yersiz buluyorum. Fundemental olarak Kobe ezer falan deniyor ama istatistikler asla yalan söylemez. Kobe sadece sayı üzerinden bir şeyler yaparken James hem sayı atıyor, hem asist yapıyor, hem ribaunt alıyor, hem top çalıyor, hem blok yapıyor, hem de öküz gibi smaçlar yapıyor. Ve tüm bu saydığım şeyleri büyük bir ustalık ile yapıyor olması onun ne kadar büyük bir oyuncu olduğunu gösteriyor.

James Neden Son Topları Kullanmıyor?
Evet, bu konuya da fazlaca kafa yoruyoruz tüm basketbol severler olarak. LeBron büyük oyuncu olsa son topları kullanıyor, sokar ve kral olur falan şeklinde eleştiriler geliyor hep. Bu konuda hakkında bir kaç bir şey yazmak istiyorum.

LeBron'da çok fazla "beklentileri karşılayamama korkusu" var bence. Neden diye soracak olursanız, adam sırf beklentileri karşılayamayabileceğini düşündüğü için bunca senedir smaç yarışmasına katılmıyor. Evet, tüm sebep bu, o yarışmaya katılmamasındaki. Adam bildiğin hayvan smaç konusunda ve bütün dünya ondan aşmış smaçlar bekleyecek; haliyle bu beklentilerin altında ezilmek istemiyor olsa gerek.

Aynı durumun son toplarda ve buna benzer kritik şutlarda da kendini gösterdiğini düşünüyorum ben. James hep beklentileri karşılayamama korkusu yüzünden bu el yakan topları kullanmaktan kaçıyor. Diğer yandan Wade ise gayet cool ve sakin bir biçimde bu şutları denemekten kaçınmıyor. Carmelo Anthony'deki ego ve son top soğukkanlılığı James'te olsa belki de şu an onu her kesimden insan gönül rahatlığı ile Michael Jordan ile kıyaslayabilirdi.

Her neyse, olsun varsın... Bence LeBron James bir numara. Bundan 20 yıl sonra kesinlikle benden küçük basketbol severlere anlatacağım belki de tek adam LeBron James olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder