27 Nisan 2012 Cuma

NBA'de Play-off'lar Başlıyor

Evet, bu sezonu başından sonuna kadar takip ettiğim için play-off serileri ile alakalı bir kaç yorum yapıp, tahminde bulunmazsam olmazdı. Geçmişte de NBA'i takip ettiğim dönemler oldu fakat ilk defa bu kadar yoğun ve ilgili bir biçimde takip ettim. Her neyse... Lokavt sonrası kısa ve sıkıştırılmış normal sezon takvimi sonrasında aşağıdaki gibi bir play-off tablosu ortaya çıktı.


BATI KONFERANSI

San Antonio Spurs - Utah Jazz
Bu adamlardan her şey beklenir.
Spurs tabii ki ağır favori. Aslında yazacak pek bir şey yok bu seri hakkında. Utah belki kolay lokma olmayacaktır ama en fazla 1 maç alırlar ve seri 4-1 biter gibi geliyor bana. En iyi ihtimalle bunu düşünüyorum tabii. Şahsi kanaatimce Spurs süpürecek. Normal sezonda konferans birincisi olarak şampiyonluk yarışında bizde varız dediler. Muhtemelen geçen yılki fiyasko gibi de olmayacak bu sezon. Konferans finaline kadar rahat yürürler bence.

Oklahoma City Thunder - Dallas Mavericks
Westbrook satış yapmazsa bu üçlü
çok can yakar.
Geçtiğimiz sezonun konferans finalistleri ilk turda karşı karşıya geliyor. Tabii bunun sebeplerinden biri Dallas'ın çok berbat bir sezon geçirmiş olması. Geçtiğimiz sezon 4-1 ile finale çıkan ve şampiyon olan taraf Dallas olmuştu. Bu sezon ise çok farklı bir Dallas var. Onun haricinde Oklahoma City yıldızları da iyiden iyiye  lige damgasını vurmaya başladı. Öyle ki Durant ve Westbrook sayı krallığında ilk 5'teydiler yanlış hatırlamıyorsam. Thunder muhtemelen bu turu geçen taraf olacak. 4-2 ile tur atlarlar.

Los Angeles Lakers - Denver Nuggets
Lakers'ı oldum olası sevmem. Keşke elenseler diyeceğim ama hiç de sanmıyorum hani. Lakers play-off'ların takımı ayrıca. Muhtemelen 4-1 ile turu geçen taraf olacaklar. Normal sezonun son maçlarında Bynum'un sinir küpü olduğu ve takıma pek de fazla katkı yapamadığını görmüştük. O problemlerini aşarsa muhtemelen Lakers için daha kolay olur her şey. Gerçi ben Gasol varken Bynum neyin nesidir demeye devam ediyorum ama neyse...

Memphis Grizzlies - Los Angeles Clippers 
Vallahi sezon boyunca bir kez bile oturup Memphis maçı izlemedim. Nasıl bir takımdır, hangi oyuncular üzerine kuruludur falan hiçbir bilgim yok. Clippers ise yıldızlarından ötürü takip edilesi bir takım olduğu için elbette izlediğim bir takımdı. Sezonu Clippers'ın önünde bitiren bir Memphis var şu an ortada. Tam olarak nasıl bir seri olacağını kestirmek zor. Muhtemelen başa baş gidecektir. 7. maça bile kalabilir bu seri. 4-3 ile Clippers tur atlar diyorum.


DOĞU KONFERANSI

Chicago Bulls - Philadelphia 76'ers
Bu adamı tek koyuyorum.
Bulls tabii ki açık ara, çok ağır favori. Derrick Rose'un normal sezonu sakatlık problemleri ile geçirmesine rağmen neredeyse hiç bocalamadılar ve aynı ritimde oynamaya devam ettiler. Tabii ki bunun en önemli sebeplerinden biri savunma takımı olmalarıydı. En büyük hücum günü takımdan ayrılınca bile savunma oyunlarıyla galip gelmeyi başarıyorlardı. Play-off öncesi Rose dinlendirildi ve normal sezonun son 3-4 maçında ritim bulması için oynatıldı. Muhtemelen bu seriye de iyi giriş yapacaktır. Bulls 4-0 ile süpürür diyorum.

Miami Heat - New York Knicks
Müthiş bir eşleşme. Geçen yılın finalisti ve kaybedeni Heat, bu sezonun kağıt üstünde müthiş kadrolu fakat bekleneni verememiş takımı Knicks'e karşı. Heat bu sezon şampiyonluğun en büyük favorisi. Knicks ise bir türlü takım içinde dengeleri oturtamamış, bir iyi bir kötü, saçma sapan bir normal sezon performansı sergilemiş bir takım. Tabii ki Heat ağır favori ama çok keyifli bir seri olacak bu seri. 4-2 Heat kazanır diyorum.

Indiana Pacers - Orlando Magic
Indiana bu sezon beni hem çileden çıkartmış hem de kendini sevdirmiş bir takım. Ne zaman onların maçına bahis oynasam yatmama sebep oldu şerefsizler. Fakat ayrıca bir sempatim var bu adamlara, özellikle de Paul George'a. Magic ise zaten bizim takım Hidayet'ten ötürü. Normal sezonu Indiana önde bitirdi ancak sezon içindeki maçlarda Orlando 3-1 önde. Çok keyifli bir seri olacak. Sezonda Orlando'ya karşı şansı bir türlü tutmayan Indiana bu kez şans tutturur mu bilemiyorum. Howard sezonu kapatmış olduğu için Orlando tabii ki büyük yara almış durumda. Çok ortada bir seri

Boston Celtics - Atlanta Hawks
Açık ara en karizmatik üçlü.
Boston sezona bayağı kötü bir performans ile girmesine rağmen daha sonra toparladılar. Zaten NBA'de en sevdiğim takım Boston'dır, o yüzden fazlasıyla takip ediyorum onları ve Atlanta karşısında pek zorlanacaklarını düşünmüyorum. Muhtemelen 4-1 ile turu geçen taraf olurlar. Kevin Garnett, Paul Pierce ve Ray Allen hala büyük üçlü bir çok kişinin gözünde. Gelecek sezon dağılacaklar muhtemelen. Gider ayak bir şampiyonluk almaları zor tabii ama Heat'i Miami'de yendikleri ve Garnett'in insan üstü oyununu görünce imkansız değil diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder