23 Şubat 2011 Çarşamba

İlk Mahkeme Deneyimim

Evet. Bildiğiniz veya bilmediğiniz üzere 7 ay önce yaptığım bir trafik kazası sonucu şahsıma açılan bir kamu davası vardı. Davanın duruşması bugün yapıldı ve buna değineceğim bugün.

Duruşma saat 10:05'teydi, en azından bana gelen bildiride öyle yazıyordu. 9:45'te adliyeye gittim ve beklemeye başladım. İnsanlar birbir alındılar ve davaları görüldü. Bana verilen saate gelindiğinde ismim söylenmedi. Yaklaşık 2,5 saatlik bir bekleyiş yaşadım. Çağırılmayı beklerken etrafı gözlemledim. Bayağı insan vardı. Çoğunlukla yaşlı insanlar vardı. Arada onlara kulak misafiri oluyordum ve aralarında konuştukları şeylerden yaptığım çıkarım sonucu; çoğu kendilerine şikayetçi olan bir yakın veya arsa davası sebebiyle buradaydılar. İlginçti. İçerisi çok kötü kokuyordu. Naftalin kokuyordu biraz.


Dışarıda beklerken, insanların ismini okuyan hatunun Sandra Cameron demesi ve ortaya herhangi bir insanın çıkmayışına takiben; beni Sandra Cameron sanması ve içeri almaya çalışması ilginçti. =D Sandra tipi var bende, evet.

Her neyse, 2,5 saatlik bekleyişin ardından nihayet beni çağırdılar. İçeriye girdim ve tıpkı filmlerdeki gibi sanık kafesine girdim. Kafes dediysek,  tam kafes sayılmaz, anladınız sanırım. Koltuğa oturmayıp, ayakta durdum. Zaten kısa süreceğe benziyordu. Yazıcı kadın bilgilerimi aldı, evli olup olmadığım ve çocuğum olup olmadığını sorması ilginçti. Yaşlı mı gösteriyorum ulan =D.

Hakim bayandı. Ben hiçbir şey söylemedim neredeyse. Benim söylediğim şeyler olarak yazılan şeyleri de kendi yazdırdı. Akabinde okudu kararı. 1 ay hapis dedi ilk önce. Duraksadım biraz. Sonra mahkemedeki iyi halinden ötürü 25 gün dedi. =D Sonra daha önce sabıka kaydı bulunmamasından ötürü ertelenmesine karar verildi dedi. Hafiften tırsmadım değil hani. 5 yıl içinde başka suç işleme tamam mı dedi, tamam dedim. =D

Para cezasına çevirmesini ve ertelemesini bekliyordum ben ama öyle yapmadı. Öyle yapsa daha iyiydi. 5 yıl içinde bir suç işlemezsem bu dava komple düşecek. Eğer suç işlersem direkt bu karar devreye girecek ve kafadan 25 gün yatacağım. Paraya çevirmiş olsaydı, direkt para ödeyecek olacaktım.

Daha sonra bir kağıt verdiler elime. Tüm her şeyin yazılı olduğu bir kağıttı. Mahkeme giderlerini de 5 TL olarak benden alacakları yazılıydı. Henüz ödemedim o parayı =D.

Sonuç olarak ilginç bir deneyim olmuş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder