2 Mayıs 2009 Cumartesi

Bir PES Macerası - Vol. 2

PES'te sırayla tüm modları oynuyorum. Daha önce Şampiyonlar Ligi modunu oynamış ve o modda yaşadığım olağanüstü serüveni burada paylaşmıştım. Şimdi ise bir Dünya Kupası serüvenini sizler ile paylaşacağım.

Aşırı güçlü bir takım seçip, çok rahat bir turnuva geçirmek istemiyordum. Çok güçsüz bir takım seçmekte istemiyordum. İlk önce Türkiye ile denedim şansımı fakat çok ağır ve teknik kapasitesi bir hayli düşük oyunculardan kurulu bir milli takım ile karşılaştım. Bunun üzerine çıtayı biraz daha yükselterek, eski günlerine dönmeye çalışan ve son yıllarda pek bir başarısız maçlar, turnuvalar ve ele turları geçiren Fransa takımını seçmeye karar verdim.

Fransa ile seri başı olarak Dünya Kupasına giriş yaptık ve grubumuz şu şekildeydi:

A Grubu
  • Fransa
  • UAE
  • Suudi Arabistan
  • Finlandiya
Evet, görüldüğü üzere vasat takımlardan oluşan bir gruba düşmüştüm. Üçte üç yaparım diye düşünüyordum.

A Grubu birinci maçı: UAE - Fransa

Grubun en vasat takımı sanırım buydu. Açıkçası bu isimde bir ülke olduğunu ilk kez bu oyun sayesinde öğrendim. UAE ne lan? Neyse, kolay geçmesini bekliyordum maçın. Fakat beklediğim gibi olmadı. Maç boyu takım deyim yerindeyse 10 kişi savunma yaptı ve kontra ataklarla golü düşündü. Pozisyon da buldular fakat atamadılar. Ben maç boyunca çok baskılı olmama rağmen golü çok geç buldum. 82. dakikada Henry ile attığım bir duran top golü ile maçı kazanarak, ilk maçımı beklentilerin aksi bir sonuçla fakat 3 puanla kapattım.
Sonuç: UAE 0 - 1 Fransa

A Grubu ikinci maçı: Fransa - Suudi Arabistan

Grubun orta halli takımlarından birisi Suudi Arabistan. Son yıllarda sürekli Dünya Kupasına katılıyorlar ve başarı sonuçlar da alıyorlar. Beni korkutan takımların başında geliyordu, gruba şöyle bir baktığımda. Fakat maça başlar başlamaz bu korkum tamamen yok oldu. 6. dakikada Benzema ile attığım golle maça adeta galip başladım. İlk yarının ortalarında da ikinci golü Henry ile buldum ve iyice rahatladım. İkinci yarıya daha diri bir orta saha ile girmek için, göbekte iki ismi çıkartıp, yerlerine Viera ve Diarra'yı aldım. Ne olduysa da bundan sonra oldu. Bu iki oyuncu acayip yavaş oyuncular, orta saha üstünlüğüm elimden gitti. Ardından Suudi Arabistan 3 dakikada 2 gol bulması üzerine skor 2-2'ye geldi. Maç çok sakat bir hal almıştı. Bu sırada Henry ile orta sahadan topu alıp, bir kontrada kaleye ulaşıp golü bulmam ile maçı 3-2 kazandık. 3. golü 88. dakikada buldum.
Sonuç: Fransa 3 - 2 Suudi Arabistan

A Grubu üçüncü maçı: Finlandiya - Fransa

Suudi Arabistan karşısında aldığım galibiyetle gruptan çıkmayı garantilemiştim. Bu maç grup birinciliği için yapılan bir maçtı. Finlandiya'da geride kalan iki maçını kazanmıştı. Ama ben tur garanti olduğu için riske girerek tüm oyuncularımı değiştirdim ve yedek kadro ile maça çıktım. Gomis'in 2, Malouda ve Anelka'nın birer golü ile maçı 4-0 kazandım. Malouda ile attığım gol tam jeneriklikti. Sağ açıktan, arka direğe orta keseyim dedim, top gitti doksana aşırtma gol oldu. Süper goldü hakikaten. Sanırım turnuvanın en güzel golü buydu. Zor geçmesini beklediğim maç çok kolay geçti ve bitti.
Sonuç: Finlandiya 0 - 4 Fransa

İkinci tur maçı: Fransa - İrlanda

İrlanda'nın kadrosuna baktığımızda hep Premier ligte forma giyen futbolcular gördüm. Çok zor geçeceğini düşünüyordum. Yine ilk dakikalarda attığım bir gol ile maça 1-0 önde başladım. 45+1. dakikada attığım ikinci gol ile de maçı koparttım. İkinci yarı İrlanda pek bir baskılı oynasa da golü bulamadı. Çok pozisyon kaçırdılar. Bizde arada iyi kontralar yakaladıysak da atamadık. Maç 2-0 bitti ve çeyrek finalin yolunu tuttuk.
Sonuç: Fransa 2 - 0 İrlanda

Çeyrek Final maçı: Tunus - Fransa

Tunus ne alaka ise çeyrek finalde karşıma Tunus çıktı. Rahat kazanırım diye düşünüyordum yine çünkü Tunus ne lan? Bu oyunda en korktuğum şey yağmurlu hava, bu maç yağmurlu havaya denk geldi. Yağmurlu havada hiç oynayamıyorum. O yüzden bu maçta hiç top yapamadım ve sürekli Tunus topa hakimdi. 60. dakikada Tunus öne geçti ve bir an çok sakat bir duruma geldiğimizi hissettim. Golün ardından çok iyi baskı kurdum Tunus kalesine ve dakika 72'yi gösterdiğinde Henry ile bir penaltı kazandım. Penaltıyı gole çevirdim ve skor 1-1 oldu. Baskım yine sürmeye devam etti ve sonucunu 86. dakika da verdi. Malouda ile sağdan orta yaptım, topa kafasını sokan Tunus savunmasından bir şahıs topu kendi kalesine gönderdi. Bala göte de olsa maçı kazandım ve yarı finale çıktım.
Sonuç: Tunus 1 - 2 Fransa

Yarı Final maçı: Fransa - Kanada

Evet, yine saçma sapan bir takım. Kanada. Bir Almanya, bir Brezilya, bir İtalya beklerken, gele gele Kanada geldi. Uzatmayacağım, 2-0 yendik. Kanada'da pek bir şey yok zaten.
Sonuç: Fransa 2 - 0 Kanada

Final maçı: Hırvatistan - Fransa

Hırvatistan şuana kadar karşıma çıkan rakiplerden bir kademe daha üst bir rakipti. Zor geçeceği belliydi. Ama benim kafama yine takıldı, ulan bu büyük takımlar nerede? İtalya, İngiltere, İspanya, Portekiz, Arjantin. Hiç biri ile karşımaşmadım. Bir iş vardı kesin bunda ama neyse. Hırvatlara karşı maçın 3. dakikasında Ribery ile öne geçtim. 14. dakikada Modric'in duran toptan attığı golle beraberlik geldi. Bu golden bir dakika sonra, Nasry'nin ortasına Henry ile kafayı vurdum ve 2-1 öne geçtim. İlk yarının ortalarında, 30. dakika falandı sanırım, Modric ile beraberliği yakaladı Hırvatistan. 45+1'de yine sahneye Modric çıktı ve skoru 3-2'ye getirerek Hırvatları öne geçirdi. Şerefsiz, başıma bela oldu. İkinci yarıya da hızlı başladık ve Henry ile skoru 3-3'e getirdik. Ardından sahneye yine Modric çıktı. Fakat bu kez kornerde ortayı yapan isimdi ve Klasnic'in kafası ile skor 4-3'e geldi. Bu dakikadan sonra maç koptu ve adamlar iki karşı karşıya pozisyon yakaladılar ve bunları affetmediler. Skor 6-3'e geldi. 80. dakikada Henry ile skoru 6-4 yaptım. 83. dakikada Anelka ile kaleciyle karşı karşıya kaldım ama atamadım. Bu pozisyon ardından umutlar tükendi ve maçı kaybettik. Sağlık olsun.
Sonuç: Hırvatistan 6 - 4 Fransa

Şampiyon Hırvatistan

Finalde kaybettik ve şampiyon Hırvatistan oldu. Üzüldüm ulan kupayı kaybetmemize. Tam 1998 Dünya Kupası ve 2000 Avrupa Şampiyonası ruhunu yakalamıştık Fransa ile ama olmadı. Hırvatistan çok fena yaptı. Sağlık olsun.

Bu PES serüveni hazin bir sonla bitti. Gelecek sefer Become a Legend modu serüvenim ile karşınızda olacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder