28 Mart 2011 Pazartesi

YGS 2011

Büyük (?) sınav dün yapıldı. Bildiğiniz üzere dün yapıldı. Üçüncü kez girdim bu sınava. Gerçi ben ilk girdiğimde ismi ÖSS'ydi. ÖSS'yken daha berbattı formatı sınavın, şimdi daha güzel

Sınavı yaz saatine geçmiş gününe koymuş allahın belaları. Her ihtimale karşı okula bir saat önceden gittim. Yaklaşık olarak 1,5 saat kadar bekledim yani okulda. Pek bir şey yiyememiştim evden çıkmadan önce, kantinde bir güzel karnımı doyurdum. Bu sınava hiçbir şey almadılar. Telefonların içeri alınmaması zaten olağan bir olaydı, bu kez kalemlik dahi sokamadık içeri. Devlet kendi kalemlerini vermiş, onlarla girdik sınava.

Eskişehir Atatürk Lisesi bayağı sağlam okulmuş. Güzel bir restorasyon çalışması ile daha da iyi olabilir.
Türkçe'ye başladığımda ilk 20 soru o kadar basit geldi ki anlatamam. Şu ana kadar girdiğim en basit sınav olduğunu düşündüm sınavın ancak daha sonra anladım ki  o kadar da kolay değilmiş. Türkçe soruları çok uzun paragraflardan oluşuyordu, bu yüzden 2 ye bölerek çözdüm bu soruları. İlk 20'yi çözdükten sonra, Matematik'e geçtim. Ardından tekrar Türkçe'ye döndüm. Güzel oldu böyle. Sınavda Matematik bayağı dumura uğrattı. Beklediğimden zordu, aslında sanırım çalışmamakla da alakalı. Hiçbir bok hatırlamıyordum, bu soruların benzerlerini en son YGS 2010'da çözmüştüm. O derece... Neyse, iyi kötü 20 tane işaretleyebildim, sanırım 15-16 tanesi doğru çıkacak.

Türkçe ve Sosyal güzeldi. Benim amacım zaten ham puan olarak 250, okul puanıyla da 300 civarı bir şey yapmak olduğu için amaca uygun ve yeterli bir sınav geçirdiğimi söyleyebilirim. Sanırım 250-260 civarı bir ham puan gelecek. Bu puan GSF için yeterli bir puan. En azından Türkiye'deki her okulu deneyebilirim bu puanla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder